Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


torsdag 22 mars 2012

DN artikeln

Jag vill bara förtydliga en sak. I DN (ja i alla tidningarna)  stod det att jag avstår från filmer av män för män. Det är inte ett korrekt citat. Det var en del av ett längre resonemang om hur idén uppstod. Det var ju efter att jag under några dagar sett en rad filmer av män som handlade om män. Just dessa filmer var förmodligen framförallt avsedda för andra män. Men under den här filmfastan avstår jag alltså från filmer gjorda av män. Inte från filmer om män. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar