Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


måndag 1 oktober 2012

MOVE Filmfestival - Feministisk Filmfasta i Umeå!

Mellan den 12 -14 oktober visar jag tre av mina absoluta favoritfilmer på Umeås filmfestival MOVE.

Fat Girl av Cathrine Breillat
35 shots of Rum av Claire Denis 
Flickorna av Mai Zetterling 

Dessutom blir det riktig Ladys Night söndagen den 14:e oktober kl. 16.00 när jag och bästa Anna-Charlotta Gunnarsson (Pop och politik) pratar om fördelarna med cineastisk detox, filmer som berört och upprört och hur man egentligen gör för att hålla en balanserad filmdiet. Din feministiska filmdiestist svarar på alla typer av kostfrågor. Vi ses!

Hela programmet hittar ni här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar