Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


onsdag 9 januari 2013

Feministisk Filmfastas Festivalturné - GIFF


Idag släpps Göteborg Filmfestivals program. Det hittar du här. Jag kommer att medverka på festivalen vid två tillfällen den 28 jan. Dels på seminariet Feministisk Filmfasta kl. 12.00 då jag, tillsammans med Anna Serner (VD SFI), Simone Lindsten (ordf. Allt är möjligt), Karolina Westling ( filmvetare Göteborgs universitet) och Marit Kapla (konstnärlig ledare GIFF) diskuterar frågan om representation utifrån just bloggen och fastan. Moderator är Johanna Palmström (chefredaktör Bang). Dels på Draken kl. 17.30 då Mona Masri intervjuar mig om bloggen. Alltså inga ursäkter! Komsi, komsi. ( ja, det är klart om man inte är i GBG den 28 jan så kanske...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar