Månader av avhållsamhet

Detta är ett cineastiskt experiment. Ett sätt att undersöka vad som händer om man avstår ifrån att se filmer gjorda av män. Tveksam inför bilden av en mansdominerad filmbransch? Då inbjuder jag dig att här följa mina försök till cineastisk asketism.


måndag 29 april 2013

Queer as Folk i Norrköping


Miona Bogovic
Den 4 maj är det dags för festivalen Queer as Folk i Norrköping som visar normöverskridande och internationell kortfilm i Norrköping. På Café Broadway kl.17 - 19 visas följande filmer helt gratis: 

Bunny Girl
Regissör: Franscesca Hussey
Produktion: Storbritannien 2012
Längd: 8 min

Dont Brejk Maj Turbofolk Hart 
Regissör: Miona Bogovic
Produktion: Tyskland/Serbien 2011
Längd: 24 min

2nd Best
Regissör: Sarah Gertrude Shapiro
Produktion: USA 2012
Längd: 8 min

I’m Leaving On Wednesday
Regissör: Clara Bodén
Produktion: Sverige/Norge/Serbien 2012
Längd: 10 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar